Fakty i mity o izotopach, promieniotwórczości i energii jądrowej

Ochrona środowiska naturalnego to obecnie najważniejszy problem na świecie. Poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych nastąpić może poprzez wykorzystanie alternatywnych źródeł energii, czyli energii niepochodzącej z węgli kopalnych, ropy naftowej czy gazu ziemnego. Jedną z takich, innych form energii, bezpiecznych dla naszego środowiska jest właśnie energia jądrowa.  Uczniowie klas VII na lekcjach chemii […]

Językowe wyzwanie zimowe

Czy ferie w domu muszą być nudne? Oczywiście, że nie! Uczniowie z klasy 4a i 8a otrzymali propozycję udziału w wyzwaniu językowym „English Winter Break Challenge”, które łączyło zabawę i rywalizację z nauką języka angielskiego. Udział w wyzwaniu umożliwiła im aplikacja English Every Day, w której uczniowie mogli znaleźć następujące atrakcje: Grę One Day One […]

Jeżeli projekt, to z Uniwersytetem Dzieci w Klasie!

W bieżącym roku szkolnym uczniowie z klasy 4a na zajęciach z wychowawcą realizują ogólnopolski projekt Uniwersytetu Dzieci w Klasie „Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł?”. Projekt składa się z 2 etapów: lekcji na rozgrzewkę, które pozwalają na integrację uczniów i oswojenie ich ze swoimi emocjami oraz lekcji tematycznych – związanychz wiodącym tematem projektu.

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

Przemoc, hejt, samotność, zagubienie, depresja… Dziecięce dramaty mogą zakończyć się tragicznie, jeśli w porę nie nadejdzie pomoc. Masz problemy? Nie czekaj, zadzwoń na darmowy numer 800 12 12 12 lub napisz na czacie na brpd.gov.pl. Pomogą ci eksperci Rzecznika Praw Dziecka.

Sztuka współczesna to okres przypadający na wiek XIX i początek XX wieku. Od tego czasu artysta przestał być rzemieślnikiem w dziedzinie dekoracji i architektury, a stał się interpretatorem świata. Artyści dla swoich poszukiwań znajdują różne środki wyrazu, stosują różne nowatorskie rozwiązania. Na wiek XIX i XX przypada również popularność żywych obrazów. Żywy obraz, czyli rekonstrukcja […]

Komiks na lekcji

Sztuka komiksu narodziła się ponad 100 lat temu w Stanach Zjednoczonych, ale nadal jest jedną z niedocenianych form artystycznych. Bohaterowie komiksów mają wiele przygód i niezwykłe moce, które pomagają im naprawiać świat, każdy z nas chciałby zostać bohaterem komiksów. Nasi uczniowie  z klas 6 w ramach zajęć plastycznych dotyczących  rodzajów rysunku poznali sposoby i techniki […]

Ferie z Kopernikiem? Dlaczego nie!

Myśl, twórczość i uczenie się powstają z doświadczenia. Uczenie się przez doświadczenie koncentruje się na całym procesie uczenia się poprzez obserwację, interakcję z otoczeniem, dokonywanie odkryć i przeprowadzanie eksperymentów. Pomimo ferii uczniowie z klasy 4a wzięli aktywny udział w zajęciach „Ferie z Kopernikiem” organizowanych przez Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W dniach od 11 do […]

Drodzy Uczniowie! Zapraszamy do udziału w konkursie pt. „Kreatywne ferie”. Liczymy na to, że w ciągu najbliższych dni udokumentujecie swoje pomysły na to, jak spędzacie wolny czas. Oczywiście z przestrzeganiem wszelkich zasad bezpieczeństwa (zasady są dostępne na stronie internetowej szkoły). Te ferie różnią się od innych… Czas spędzamy najczęściej w domu lub na podwórku i […]

Finał akcji „Pod biało – czerwoną”

31 grudnia 2020 r.  zakończyła się ogólnopolska akcja polegająca na głosowaniu on-line w ramach projektu ,,Pod biało-czerwoną”. Projekt ten był skierowany do wszystkich gmin w Polsce i zakładał sfinansowanie przez rząd Rzeczypospolitej Polskiej zakupu masztu i flagi dla każdej z gmin, której mieszkańcy dołączą do akcji. Głównym celem projektu było zjednoczenie mieszkańców Polski oraz uhonorowanie […]

Domowe laboratorium młodego chemika

Uczniowie klas VII w bieżącym roku szkolnym rozpoczęli naukę chemii i choć jest to dla nich niełatwy przedmiot, postanowili spróbować swoich sił, wykonując  pierwsze doświadczenia. Wspólnie z nauczycielem chemii zaplanowali kilka eksperymentów chemicznych, które mogą samodzielnie wykonać w domu i tak powstało: ”Domowe laboratorium młodego chemika”. Pierwszym ich doświadczeniem była krystalizacja soli, która wyszła  imponująco. […]

Archiwa