Język angielski

Język angielski

Propozycje gier i zabaw językowych do przeprowadzenia w domu

15.06.2020

Summer

Dzieci oglądają filmik i poznają słownictwo związane z latem. Słuchają i powtarzają nowe słówka, a następnie zgadują czego brakuje w zabawie “What’s missing?”

Dla utrwalenia słownictwa letniego dzieci rozwiązują interaktywny quiz.

Quiz

Summer clothes – nazwy ubrań letnich

Ubrania

Dzieci klikają w nazwy ubrań i powtarzają słownictwo.

Dzieci klikają w ubranko, nazywają je po angielsku, a następnie dopasowują do odpowiedniej walizki.
 
Piosenka i zabawa ruchowa 

Dzieci słuchają piosenki i powtarzają tekst oraz naśladują prezentowane gesty. 

02.06.2020

Rooms in the house - nazwy pomieszczeń w domu

Prezentacja multimedialna Rooms in the house (w załączniku)- w trakcie pokazu slajdów dzieci powtarzają nazwy pomieszczeń, a na koniec odgadują jakiego pomieszczenia brakuje w zabawie “What’s missing?”

Rooms

Zabawy utrwalające nazwy pomieszczeń w domu
Rodzic wypowiada nazwę pomieszczenia, a dziecko pokazuje gestami czynność, jaką wykonuje w tym miejscu, np. bedroom- pokazujemy jak śpimy, kitchen- pokazujemy jak przygotowujemy posiłek.
Zabawa „Hide and seek”– zabawa w chowanego. Rodzic mówi po angielsku w jakim pomieszczeniu w domu, bądź mieszkaniu dziecko ma się schować, następnie liczy do 10 i zaczyna szukać.
 
Zabawa „Where is the cookie from the cookie jar?” Do zabawy będziemy potrzebować małego słoika i ciasteczka (cookie)- może być ciasteczko narysowane na kartonie. Zabawa polega na tym, że Rodzic chowa ciasteczko w wybranym pomieszczeniu w domu. Jeśli dziecko posiada domek dla lalek, to można wykorzystać do tego domek?
W domku był słoik, a w słoiku było ciasteczko. Ciasteczko zaginęło w którymś pomieszczeń. Może jest w sypialni? A może w korytarzu? Sprawdźmy! I szukamy ciasteczka mówiąc wierszyk:
Where is the cookie from the cookie jar?
There is the cookie from the cookie jar.
In the bedroom?
Yes, there.
Not here!
Then where?
Zabawa zademonstrowana jest na tym filmiku:

Zabawa z kostką do gry: Kostkę należy wydrukować, wyciąć i skleić, a następnie bawimy się nią w następujący sposób: dziecko rzuca kostką i wypowiada nazwę pomieszczenia w domu. Rodzic mówi polecenie, np. go to the kitchen (jeśli wypadnie obrazek z kuchnią)- dziecko idzie do tego pomieszczenia.

Kostka do gry

Piosenka “My house” w trakcie piosenki dziecko naśladuje czynności, które wykonywane są w danym pomieszczeniu.

Piosenka “The rooms in the house”

Dziecko klika w głośniczek i słucha nazwy pomieszczenia, następnie dopasowuje postać do odpowiedniego pomieszczenia w domku.

26.05.2020

Mother's Day
Karty drukujemy (jeśli nie ma możliwości wydrukowania dziecko może samo wykonać takie karty, na wzór moich) i bawimy się:
Gra „Butelka”– rozkładamy karty obrazkowe na dywanie w okręgu. Na środku kładziemy butelkę. Dziecko kręci butelką i mówi po angielsku jakie słowa wskazuje szyjka butelki.
Zabawa „Co powiedziałam?”– dziecko stoi w dużej odległości od Rodzica, np. na drugim końcu pokoju. Rodzic bardzo cicho wypowiada w języku angielskim słowa związane z Dniem Matki. Zadaniem dziecka jest powtórzyć słowo, które powiedział Rodzic.
Rysujemy upominki dla naszej Mamy:
Rodzic dyktuje dziecku:
Please draw 3 chocolates (narysuj 3 czekoladki)
Please draw 7 red flowers (narysuj 7 czerwonych kwiatków)
Please draw 1 heart for your mummy (narysuj serce)
Please draw a cake for your mummy (narysuj tort dla mamy)

Karty pracy

Prezentacja i ćwiczenie interaktywne:

Gra interaktywna Memory
Należy włączyć prezentację, dziecko klika na wybrany kafelek i nazywa odkryte słowo, następnie szuka takiego samego obrazka odkrywając kolejny kafelek. Jeśli nie znajdziemy pary- zakrywamy oba kafelki klikając w białe pole. Gra kończy się w momencie, gdy znajdziemy wszystkie pary. Zachęcam do nazywania obrazków w języku angielskim.

Książeczka Anthony Brown “My Mum”:

powtarza zdania za lektorem.

Zabawa przy piosence “I love my mummy”.

Śpiewamy i pokazujemy: I love my mummy- rysujemy serce w powietrzu,
Here’s a kiss- przesyłamy buziaka, and a hug for you- pokazujemy jak przytulamy się do mamy.
Thank you mummy for all you do – pokazujemy, że dziękujemy mamusi za wszystko.
I love you- znów rysujemy serce w powietrzu.

Memory

Kolorowanka

21.05.2020

Bugs and insects - owady

Dziecko ogląda filmik i powtarza nazwy owadów oraz zgaduje jaki owad kryje się w trawie?

Zabawy z kartami obrazkowymi:
Hot or Cold (ciepło-zimno)- Zabawa polega na tym, że chowamy jedną kartę w domu i mówimy dziecku: Find a ladybird [fajnd e lejdiberd]- znajdź np. biedronkę. Gdy dziecko jest daleko od danej karty powtarzamy- cold [kold], gdy zbliża się do tej karty mówimy: hot. 
Pokaż jaki to owad-  Rodzic mówi po angielsku nazwę owada, a dziecko demonstruje ruchem zachowanie tego owada.
Memory– drukujemy podwójnie karty obrazkowe i wszystkie rozkładamy obrazkami do dołu. Zadaniem dziecka jest odszukanie par oraz nazwanie owadów. 
Interaktywna gra- koło fortunyhttps://wordwall.net/resource/1045489/insects Dziecko klika słowo Spin i kręci kołem. Nazywa owada, którego wskazuje strzałka.

Piosenki:

Karty pracy

Karty pracy

Karty obrazkowe

Karty pracy

18.05.2020

The Very Hungry Caterpillar

Czytając książeczkę o bardzo głodnym gąsienicy, dzieci utrwalają nazwy owoców, kolory oraz liczby.

Po obejrzeniu i wysłuchaniu książeczki Rodzic może zadawać dziecku pytania:
How many strawberries? (ile było truskawek?)
How many oranges did caterpillar eat? (ile pomarańczy zjadł gąsienica?)
What colour is the sun? (jakiego koloru jest słońce?)

Poznają także cykl życia motyla- proponowana zabawa: Rodzic może wypowiadać hasła (egg, caterpillar, cocoon, butterfly), lub narysować symbole i pokazywać je dziecku- dziecko nazywa symbol i wykonuje zadanie.

Egg- (jajko) dziecko kuca z rękoma nad głową udając jajko.

Caterpillar (gąsienica)- dziecko naśladuje czynność jedzenia.

Cocoon (kokon)- dziecko owija się kocem.

Butterfly (motyl)- dziecko naśladuje lot motyla.

Dzieci słuchają piosenki i nazywają owoce, które pojawiają się na filmiku.

Zabawy plastyczne:
1. Dzieci wybierają jedną ze scenek w książeczce i mają za zadanie ulepić ją z plasteliny

2. Zawody gąsienic- do tej zabawy potrzebne będą: słomka, kolorowy papier, nożyczki i pisak. Instrukcje wykonania pracy zawarte są w filmiku:

Dziecko wymyśla imiona dla swoich gąsienic, wyznacza Start i Metę i rozpoczyna zawody!

11.05.2020

Sport

Słowniczek

Karty pracy

04.05.2020

Jungle animals - zwierzęta w dżungli

Zabawa przy piosence: Rozkładamy karty obrazkowe w różnych miejscach w domu, lub w pokoju. Umawiamy się z dziećmi, że są w dżungli i muszą uważać na dzikie zwierzęta. Następnie włączamy piosenkę. Dziecko śpiewa i chodzi po dżungli. Gdy w piosence mamy słowa: one step, two steps, three steps forward- robimy 3 kroki do przodu, a gdy jest: one step, two steps, three steps back- trzy kroki do tyłu. Na hasło listen!(posłuchaj)- nadstawiamy ucho, dziecko po odgłosie rozpoznaje zwierzątko i biegnie do odpowiedniej karty obrazkowej.

Propozycja zabawy przy piosence: Dziecko śpiewa i pokazuje gestami co robią bohaterowie piosenki: jumping (skaczemy), monkey fell off and bumped his head (pokazujemy, że małpka uderzyła się w głowę), mama called the doctor (pokazujemy, jak trzymamy słuchawkę telefonu przy uchu). 

Zestaw do druku do zabawy i utrwalenia liczenia do 5 oraz kolorowanka

Liczebniki do 5

Kolorowanka

Zabawa w liczenie kroków z kartą pracy: zadajemy dziecku pytanie: how many steps to get to the monkey? [hał meny steps tu get tu we manki]- ile kroków musimy zrobić by dojść do małpki? Dziecko liczy po angielsku ślady stópek i podaje liczbę. To samo pytanie zadajemy w przypadku pozostałych zwierzątek.

Karty obrazkowe

Karty obrazkowe

Karty obrazkowe

27.04.2020

Fruit and vegetables - nazwy owoców i warzyw
Zabawy z kartami obrazkowymi
Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą owoc. Dziecko nazywa wybrany przez Rodzica owoc. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie owoce zostaną już odgadnięte, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.
Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słowa po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie obrazki związane z owocami razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.

Karty obrazkowe

Interaktywna prezentacja

Bingo obrazkowe: Dziecko wybiera sześć nazw owoców i warzyw i rysuje je w polach planszy do gry. Gdy obrazki zostaną już namalowane, wymieniamy poszczególne nazwy owoców i warzyw, które pojawiły się na ostatnich zajęciach, gdy dziecko ma dane słowo na swojej planszy, to je przekreśla, gdy przekreśli wszystkie obrazki, krzyczy: Bingo!

Bingo

Zabawa przy piosence: Śpiewając wykonujemy następujące gesty: yum,yum- głaszczemy się po brzuszku, put them in the bowl- pokazujemy jak wkładamy owoce do miski, mix them in the bowl- pokazujemy jak mieszamy wszystkie owoce w misce.

Jak wykorzystać bajkę do utrwalenia słownictwa?
W trakcie oglądania Rodzic może zatrzymywać filmik i zadawać pytania, np.: What’s this? (co to jest?) What colour is it? (jakiego jest koloru?) Is it a fruit or a vegetable? (czy to jest owoc czy warzywo?)
Po obejrzeniu nagrania dziecko rysuje owoce i warzywa, które pamięta z filmiku i nazywa je w języku angielsku. 

20.04.2020

Washing Hands Challenge

Uwaga Przedszkolaki!

Jestem ciekawa czy podejmiecie moje wyzwanie związane z myciem rąk…Zaśpiewajcie piosenkę “Wash your hands with Baby Shark” i nagrajcie krótki filmik, na którym myjecie rączki i śpiewacie piosenkę.

Historyjka "Humpty Dumpty"
Humpty Dumpty - piosenka
Humpty Dumpty Puzzle- praca plastyczna. Drukujemy i wycinamy części postaci, a następnie sklejamy go w całość i kolorujemy

Puzzle

Puzzle

Druga propozycja pracy plastycznej

Puzzle

Zabawy ruchowe przy piosenkach
Tęczowa piosenka - utrwalenie nazw kolorów
Kostka wiosenna - dzieci wycinają i sklejają kostkę, a następnie rzucają i nazywają po angielsku słowo, które wypadło.

Kostka do gry

06.04.2020

Kolorowanka

Zajączek i kurczaczek

30.03.2020

Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające poznane słownictwo na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close your eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słówka po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.

Simon says” – Rodzic podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, wykonując jednocześnie podaną komendę: Show me a duck, Show me a horse, itd. Dziecko/uczeń wykonuje komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…”.

What’s this? Rodzic podaje nazwę i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No, it isn’t. / Yes, it is.

 

 

Kolorowanka

Słownictwo - wiosna

Słownictwo - wiosna

Skip to content