Język angielski
15.06.2020
Summer
Dzieci oglądają filmik i poznają słownictwo związane z latem. Słuchają i powtarzają nowe słówka, a następnie zgadują czego brakuje w zabawie “What’s missing?”
Dzieci klikają w nazwy ubrań i powtarzają słownictwo.
Dzieci słuchają piosenki i powtarzają tekst oraz naśladują prezentowane gesty.
02.06.2020
Rooms in the house - nazwy pomieszczeń w domu
Prezentacja multimedialna Rooms in the house (w załączniku)- w trakcie pokazu slajdów dzieci powtarzają nazwy pomieszczeń, a na koniec odgadują jakiego pomieszczenia brakuje w zabawie “What’s missing?”
Zabawa z kostką do gry: Kostkę należy wydrukować, wyciąć i skleić, a następnie bawimy się nią w następujący sposób: dziecko rzuca kostką i wypowiada nazwę pomieszczenia w domu. Rodzic mówi polecenie, np. go to the kitchen (jeśli wypadnie obrazek z kuchnią)- dziecko idzie do tego pomieszczenia.
Piosenka “My house” w trakcie piosenki dziecko naśladuje czynności, które wykonywane są w danym pomieszczeniu.
Piosenka “The rooms in the house”
26.05.2020
Mother's Day
Prezentacja i ćwiczenie interaktywne:
Książeczka Anthony Brown “My Mum”:
powtarza zdania za lektorem.
Zabawa przy piosence “I love my mummy”.
21.05.2020
Bugs and insects - owady
Dziecko ogląda filmik i powtarza nazwy owadów oraz zgaduje jaki owad kryje się w trawie?
Zabawy z kartami obrazkowymi:
Piosenki:
18.05.2020
The Very Hungry Caterpillar
Czytając książeczkę o bardzo głodnym gąsienicy, dzieci utrwalają nazwy owoców, kolory oraz liczby.
Poznają także cykl życia motyla- proponowana zabawa: Rodzic może wypowiadać hasła (egg, caterpillar, cocoon, butterfly), lub narysować symbole i pokazywać je dziecku- dziecko nazywa symbol i wykonuje zadanie.
Egg- (jajko) dziecko kuca z rękoma nad głową udając jajko.
Caterpillar (gąsienica)- dziecko naśladuje czynność jedzenia.
Cocoon (kokon)- dziecko owija się kocem.
Butterfly (motyl)- dziecko naśladuje lot motyla.
Dzieci słuchają piosenki i nazywają owoce, które pojawiają się na filmiku.
Zabawy plastyczne:
1. Dzieci wybierają jedną ze scenek w książeczce i mają za zadanie ulepić ją z plasteliny
Dziecko wymyśla imiona dla swoich gąsienic, wyznacza Start i Metę i rozpoczyna zawody!
11.05.2020
Sport
04.05.2020
Jungle animals - zwierzęta w dżungli
Zabawa przy piosence: Rozkładamy karty obrazkowe w różnych miejscach w domu, lub w pokoju. Umawiamy się z dziećmi, że są w dżungli i muszą uważać na dzikie zwierzęta. Następnie włączamy piosenkę. Dziecko śpiewa i chodzi po dżungli. Gdy w piosence mamy słowa: one step, two steps, three steps forward- robimy 3 kroki do przodu, a gdy jest: one step, two steps, three steps back- trzy kroki do tyłu. Na hasło listen!(posłuchaj)- nadstawiamy ucho, dziecko po odgłosie rozpoznaje zwierzątko i biegnie do odpowiedniej karty obrazkowej.
Propozycja zabawy przy piosence: Dziecko śpiewa i pokazuje gestami co robią bohaterowie piosenki: jumping (skaczemy), monkey fell off and bumped his head (pokazujemy, że małpka uderzyła się w głowę), mama called the doctor (pokazujemy, jak trzymamy słuchawkę telefonu przy uchu).
Zestaw do druku do zabawy i utrwalenia liczenia do 5 oraz kolorowanka
Zabawa w liczenie kroków z kartą pracy: zadajemy dziecku pytanie: how many steps to get to the monkey? [hał meny steps tu get tu we manki]- ile kroków musimy zrobić by dojść do małpki? Dziecko liczy po angielsku ślady stópek i podaje liczbę. To samo pytanie zadajemy w przypadku pozostałych zwierzątek.
27.04.2020
Fruit and vegetables - nazwy owoców i warzyw
Zabawy z kartami obrazkowymi
Karty obrazkowe
Interaktywna prezentacja
Bingo obrazkowe: Dziecko wybiera sześć nazw owoców i warzyw i rysuje je w polach planszy do gry. Gdy obrazki zostaną już namalowane, wymieniamy poszczególne nazwy owoców i warzyw, które pojawiły się na ostatnich zajęciach, gdy dziecko ma dane słowo na swojej planszy, to je przekreśla, gdy przekreśli wszystkie obrazki, krzyczy: Bingo!
Bingo
Zabawa przy piosence: Śpiewając wykonujemy następujące gesty: yum,yum- głaszczemy się po brzuszku, put them in the bowl- pokazujemy jak wkładamy owoce do miski, mix them in the bowl- pokazujemy jak mieszamy wszystkie owoce w misce.
20.04.2020
Washing Hands Challenge
Historyjka "Humpty Dumpty"
Humpty Dumpty - piosenka
Humpty Dumpty Puzzle- praca plastyczna. Drukujemy i wycinamy części postaci, a następnie sklejamy go w całość i kolorujemy
Druga propozycja pracy plastycznej
Puzzle
Zabawy ruchowe przy piosenkach
Tęczowa piosenka - utrwalenie nazw kolorów
Kostka wiosenna - dzieci wycinają i sklejają kostkę, a następnie rzucają i nazywają po angielsku słowo, które wypadło.
Kostka do gry
06.04.2020
30.03.2020
Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające poznane słownictwo na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close your eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słówka po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
„Simon says” – Rodzic podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, wykonując jednocześnie podaną komendę: Show me a duck, Show me a horse, itd. Dziecko/uczeń wykonuje komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…”.
What’s this? Rodzic podaje nazwę i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No, it isn’t. / Yes, it is.