Język angielski

Język angielski

Propozycje gier i zabaw językowych do przeprowadzenia w domu

26.05.2020

Mother's Day
Karty drukujemy (jeśli nie ma możliwości wydrukowania dziecko może samo wykonać takie karty, na wzór moich) i bawimy się:
Gra „Butelka”– rozkładamy karty obrazkowe na dywanie w okręgu. Na środku kładziemy butelkę. Dziecko kręci butelką i mówi po angielsku jakie słowa wskazuje szyjka butelki.
Zabawa „Co powiedziałam?”– dziecko stoi w dużej odległości od Rodzica, np. na drugim końcu pokoju. Rodzic bardzo cicho wypowiada w języku angielskim słowa związane z Dniem Matki. Zadaniem dziecka jest powtórzyć słowo, które powiedział Rodzic.
Rysujemy upominki dla naszej Mamy:
Rodzic dyktuje dziecku:
Please draw 3 chocolates (narysuj 3 czekoladki)
Please draw 7 red flowers (narysuj 7 czerwonych kwiatków)
Please draw 1 heart for your mummy (narysuj serce)
Please draw a cake for your mummy (narysuj tort dla mamy)

Karty pracy

Prezentacja i ćwiczenie interaktywne:

Gra interaktywna Memory
Należy włączyć prezentację, dziecko klika na wybrany kafelek i nazywa odkryte słowo, następnie szuka takiego samego obrazka odkrywając kolejny kafelek. Jeśli nie znajdziemy pary- zakrywamy oba kafelki klikając w białe pole. Gra kończy się w momencie, gdy znajdziemy wszystkie pary. Zachęcam do nazywania obrazków w języku angielskim.

Książeczka Anthony Brown “My Mum”:

powtarza zdania za lektorem.

Zabawa przy piosence “I love my mummy”.

Śpiewamy i pokazujemy: I love my mummy- rysujemy serce w powietrzu,
Here’s a kiss- przesyłamy buziaka, and a hug for you- pokazujemy jak przytulamy się do mamy.
Thank you mummy for all you do – pokazujemy, że dziękujemy mamusi za wszystko.
I love you- znów rysujemy serce w powietrzu.

Memory

Kolorowanka

21.05.2020

Bugs and insects - owady

Dziecko ogląda filmik i powtarza nazwy owadów oraz zgaduje jaki owad kryje się w trawie?

Zabawy z kartami obrazkowymi:
Hot or Cold (ciepło-zimno)- Zabawa polega na tym, że chowamy jedną kartę w domu i mówimy dziecku: Find a ladybird [fajnd e lejdiberd]- znajdź np. biedronkę. Gdy dziecko jest daleko od danej karty powtarzamy- cold [kold], gdy zbliża się do tej karty mówimy: hot. 
Pokaż jaki to owad-  Rodzic mówi po angielsku nazwę owada, a dziecko demonstruje ruchem zachowanie tego owada.
Memory– drukujemy podwójnie karty obrazkowe i wszystkie rozkładamy obrazkami do dołu. Zadaniem dziecka jest odszukanie par oraz nazwanie owadów. 
Interaktywna gra- koło fortunyhttps://wordwall.net/resource/1045489/insects Dziecko klika słowo Spin i kręci kołem. Nazywa owada, którego wskazuje strzałka.

Piosenki:

Karty pracy

Karty pracy

Karty obrazkowe

Karty pracy

18.05.2020

The Very Hungry Caterpillar

Czytając książeczkę o bardzo głodnym gąsienicy, dzieci utrwalają nazwy owoców, kolory oraz liczby.

Po obejrzeniu i wysłuchaniu książeczki Rodzic może zadawać dziecku pytania:
How many strawberries? (ile było truskawek?)
How many oranges did caterpillar eat? (ile pomarańczy zjadł gąsienica?)
What colour is the sun? (jakiego koloru jest słońce?)

Poznają także cykl życia motyla- proponowana zabawa: Rodzic może wypowiadać hasła (egg, caterpillar, cocoon, butterfly), lub narysować symbole i pokazywać je dziecku- dziecko nazywa symbol i wykonuje zadanie.

Egg- (jajko) dziecko kuca z rękoma nad głową udając jajko.

Caterpillar (gąsienica)- dziecko naśladuje czynność jedzenia.

Cocoon (kokon)- dziecko owija się kocem.

Butterfly (motyl)- dziecko naśladuje lot motyla.

Dzieci słuchają piosenki i nazywają owoce, które pojawiają się na filmiku.

Zabawy plastyczne:
1. Dzieci wybierają jedną ze scenek w książeczce i mają za zadanie ulepić ją z plasteliny

2. Zawody gąsienic- do tej zabawy potrzebne będą: słomka, kolorowy papier, nożyczki i pisak. Instrukcje wykonania pracy zawarte są w filmiku:

Dziecko wymyśla imiona dla swoich gąsienic, wyznacza Start i Metę i rozpoczyna zawody!

11.05.2020

Sport

Słowniczek

Karty pracy

04.05.2020

Jungle animals - zwierzęta w dżungli

Zabawa przy piosence: Rozkładamy karty obrazkowe w różnych miejscach w domu, lub w pokoju. Umawiamy się z dziećmi, że są w dżungli i muszą uważać na dzikie zwierzęta. Następnie włączamy piosenkę. Dziecko śpiewa i chodzi po dżungli. Gdy w piosence mamy słowa: one step, two steps, three steps forward- robimy 3 kroki do przodu, a gdy jest: one step, two steps, three steps back- trzy kroki do tyłu. Na hasło listen!(posłuchaj)- nadstawiamy ucho, dziecko po odgłosie rozpoznaje zwierzątko i biegnie do odpowiedniej karty obrazkowej.

Propozycja zabawy przy piosence: Dziecko śpiewa i pokazuje gestami co robią bohaterowie piosenki: jumping (skaczemy), monkey fell off and bumped his head (pokazujemy, że małpka uderzyła się w głowę), mama called the doctor (pokazujemy, jak trzymamy słuchawkę telefonu przy uchu). 

Zestaw do druku do zabawy i utrwalenia liczenia do 5 oraz kolorowanka

Liczebniki do 5

Kolorowanka

Zabawa w liczenie kroków z kartą pracy: zadajemy dziecku pytanie: how many steps to get to the monkey? [hał meny steps tu get tu we manki]- ile kroków musimy zrobić by dojść do małpki? Dziecko liczy po angielsku ślady stópek i podaje liczbę. To samo pytanie zadajemy w przypadku pozostałych zwierzątek.

Karty obrazkowe

Karty obrazkowe

Karty obrazkowe

27.04.2020

Fruit and vegetables - nazwy owoców i warzyw
Zabawy z kartami obrazkowymi
Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową przedstawiającą owoc. Dziecko nazywa wybrany przez Rodzica owoc. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie owoce zostaną już odgadnięte, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.
Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słowa po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie obrazki związane z owocami razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.

Karty obrazkowe

Interaktywna prezentacja

Bingo obrazkowe: Dziecko wybiera sześć nazw owoców i warzyw i rysuje je w polach planszy do gry. Gdy obrazki zostaną już namalowane, wymieniamy poszczególne nazwy owoców i warzyw, które pojawiły się na ostatnich zajęciach, gdy dziecko ma dane słowo na swojej planszy, to je przekreśla, gdy przekreśli wszystkie obrazki, krzyczy: Bingo!

Bingo

Zabawa przy piosence: Śpiewając wykonujemy następujące gesty: yum,yum- głaszczemy się po brzuszku, put them in the bowl- pokazujemy jak wkładamy owoce do miski, mix them in the bowl- pokazujemy jak mieszamy wszystkie owoce w misce.

Jak wykorzystać bajkę do utrwalenia słownictwa?
W trakcie oglądania Rodzic może zatrzymywać filmik i zadawać pytania, np.: What’s this? (co to jest?) What colour is it? (jakiego jest koloru?) Is it a fruit or a vegetable? (czy to jest owoc czy warzywo?)
Po obejrzeniu nagrania dziecko rysuje owoce i warzywa, które pamięta z filmiku i nazywa je w języku angielsku. 

20.04.2020

Washing Hands Challenge

Uwaga Przedszkolaki!

Jestem ciekawa czy podejmiecie moje wyzwanie związane z myciem rąk…Zaśpiewajcie piosenkę “Wash your hands with Baby Shark” i nagrajcie krótki filmik, na którym myjecie rączki i śpiewacie piosenkę.

Historyjka "Humpty Dumpty"
Humpty Dumpty - piosenka
Humpty Dumpty Puzzle- praca plastyczna. Drukujemy i wycinamy części postaci, a następnie sklejamy go w całość i kolorujemy

Puzzle

Puzzle

Druga propozycja pracy plastycznej

Puzzle

Zabawy ruchowe przy piosenkach
Tęczowa piosenka - utrwalenie nazw kolorów
Kostka wiosenna - dzieci wycinają i sklejają kostkę, a następnie rzucają i nazywają po angielsku słowo, które wypadło.

Kostka do gry

06.04.2020

Kolorowanka

Zajączek i kurczaczek

30.03.2020

Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające poznane słownictwo na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close your eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słówka po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.

Simon says” – Rodzic podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, wykonując jednocześnie podaną komendę: Show me a duck, Show me a horse, itd. Dziecko/uczeń wykonuje komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…”.

What’s this? Rodzic podaje nazwę i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No, it isn’t. / Yes, it is.

 

 

Kolorowanka

Słownictwo - wiosna

Słownictwo - wiosna