Baśniowy „Mam Talent”

Lekcja języka polskiego, podczas której uczniowie przebierali się za postacie z baśni, była niezwykle kreatywnym i angażującym doświadczeniem edukacyjnym.

Każdy uczeń miał wybrać swoją ulubioną postać z baśni i przygotować strój, w który zamierzał się przebrać. W ten sposób  sala lekcyjna zamieniła się w magiczne królestwo pełne kolorowych postaci. Uczniowie mieli okazję przedstawić swoje wybory i uzasadnić, dlaczego właśnie ta postać z baśni ich zafascynowała, a odpowiedzi udzielał ten uczeń, którego „magiczną różdżką” wskazała nauczyciela – czarodziejka.

W trakcie lekcji odbyły się różnorodne aktywności. Uczniowie, wcielając się w swoje postacie, musieli określić kategorię, do której postać należy, jej charakterystyczne cechy oraz talent. W ten sposób ćwiczyli umiejętność płynnego wyrażania się oraz rozwijali wyobraźnię. Dodatkowo każdy uczeń wykonał  baśniowe lusterko, w którym przedstawił daną postać oraz jej krótki opis.

Całe doświadczenie nie tylko wpłynęło pozytywnie na rozwój kompetencji językowych uczniów, ale także zainspirowało ich do bardziej zaangażowanego podejścia do literatury.

Skip to content