Lekcja języka polskiego, podczas której uczniowie przebierali się za postacie z baśni, była niezwykle kreatywnym i angażującym doświadczeniem edukacyjnym.
Każdy uczeń miał wybrać swoją ulubioną postać z baśni i przygotować strój, w który zamierzał się przebrać. W ten sposób sala lekcyjna zamieniła się w magiczne królestwo pełne kolorowych postaci. Uczniowie mieli okazję przedstawić swoje wybory i uzasadnić, dlaczego właśnie ta postać z baśni ich zafascynowała, a odpowiedzi udzielał ten uczeń, którego „magiczną różdżką” wskazała nauczyciela – czarodziejka.
W trakcie lekcji odbyły się różnorodne aktywności. Uczniowie, wcielając się w swoje postacie, musieli określić kategorię, do której postać należy, jej charakterystyczne cechy oraz talent. W ten sposób ćwiczyli umiejętność płynnego wyrażania się oraz rozwijali wyobraźnię. Dodatkowo każdy uczeń wykonał baśniowe lusterko, w którym przedstawił daną postać oraz jej krótki opis.
Całe doświadczenie nie tylko wpłynęło pozytywnie na rozwój kompetencji językowych uczniów, ale także zainspirowało ich do bardziej zaangażowanego podejścia do literatury.