14 marca uczniowie klasy IIIa podczas edukacja przyrodniczej odkrywali tajemnice, jakie kryje wszechświat i gwiazdy w nim się znajdujące. Głównym zamysłem była podróż przez Układ Słoneczny. Uczniowie klasy przez obserwację i praktyczne działania mogli odpowiedzieć sami na nurtujące ich pytania dotyczące kosmosu.
Tego dnia ławki zmieniły się w statki kosmiczne i uczniów czekała daleka podróż. Jednak zanim się w nią udali musieli odbyć odpowiednie przygotowanie, jak na prawdziwych astronautów przystało. Poznali cel podróży, wiedzieli na co mają zwrócić szczególną uwagę, aby móc odpowiedzieć na pytania kluczowe:
Dlaczego mamy noc i dzień? Co wpływa na to, że jest kolejność pór roku? Trzecioklasiści z zainteresowaniem obejrzeli filmik edukacyjny “Pory roku – animacja edukacyjna z elementami infografiki” . Dla utrwalenia zdobytej wiedzy wspólnie rozwiązywali online test o układzie słonecznym. Na zakończenie lekcji w celu usystematyzowania zdobytej wiedzy – narysowali wspólnie Układ Słoneczny. Korzystając ze sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości, uczniowie poszerzyli zakres posiadanych wiadomości i umiejętności, a poprzez interaktywną zabawę przyswoili także nowe treści, wiedzą już dlaczego po wiośnie jest lato, a po dniu następuje