News

Jakie mogą być chmury? Wizualizacja na lekcjach języka polskiego

Każdy wie, że najlepiej uczyć się przez zabawę i obserwowanie świata. W codziennej scenerii mogą ukrywać się elementy pomagające w zapamiętywaniu trudnych treści. Czasami wystarczy spojrzeć w górę, przenieść się w świat wyobraźni i to co trudne, może stać się bardzo proste. I właśnie taką umiejętność wykorzystali uczniowie klasy 4a, aby lepiej zapamiętać wiadomości związane ze środkami poetyckimi. Uczniowie narysowali wymyślone przez siebie chmurki, przy użyciu dowolnej techniki. Następnie do rysunku dopisali trzy środki poetyckie. Zadanie wymagało przeczytania fragmentu „Pana Tadeusza” i wykorzystania talentu plastycznego połączonego z wyobraźnią i wiedzą o środkach poetyckich.

Zajrzyjcie do galerii i zobaczcie, co powstało z połączenia fragmentu lektury obowiązkowej, wiedzy i wyobraźni. Jak łatwo można oswoić to, co trudne…